Name:
Location: teh, Iran

Wednesday, March 29, 2006




هوالحی القیوم
استاد یا راه استاد؟ این سئوال را به خاطر می آوری؟ گل نورانی خوبم ؛ داستانی برایت دارم
روزی زنی زیبا به عارفی برخورد کرد و به چشمایش نگریست... مرد عارف چشمهایی بسیار زیبا و نافذ داشت
این جزء خصوصیات سالکان است ؛ چشمهای آنان حریم آرامش آسایش و مهربانی است . آن زن بی اندازه شیفته
آن چشمها شد و به دنبال عارف راه افتاد . روزی عارف از او پرسید: موضوع چیست که مرا دنبال می کنی؟
زن به استاد حقیقتی را گفت : حقیقت این است من دلبسته ی چشمهای شما شده ام . شما چشمهای زیبا و آرامش
بخشی دارید
استاد گفت : به خانه ات بازگرد ؛ فردا به خانه ی تو خواهم آمد
زن بسیار خوشحال شد و با خود گفت استاد را صید کردم و ... پس حمام گرفت و خود را آراست . خانه اش را
تمیز کرد و با گلهای زیبا زینت داد و به انتظار نشست. استاد از راه رسید. زن نمی توانست آنچه را که می بیند
باور کند. استاد چشمهایش را در آورده بود ودرون یک کاسه گذاشته بود .استاد رو به آن زن کرد و گفت: اینها را
بگیر . تو بیهوده مرا دنبال می کردی . این چشمهای من ؛ تو به خاطر آنها مرا دنبال می کردی
اما آنها دیگر چشم نیستند حالا چه ارزشی دارند ؟ آنها زمانی چشم بودند که در یک بدن بودند اما حالا هیچ نیستند
می توانی در آنها بنگری اما در آنها عمق نمی یابی.می توانی در آنها نگاه کنی اما دیگر در آن هیچ مهر و عشقی
نمی بینی. این چشمها زمانی زیبا ؛ آرامش بخش ومهربان بودند که با ما بودند
خوب من این حکایت را بخاطر بسپار که بازتاب آن آزمون تو ست .حقیقت ساده است و یکیست. حقیقت را دریاب

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

اخ که عزا می گیرم برای نظر نوشتن تو این یاورت اسمش چیه.بلاگ اسپات.خوب عزیز من حالا درسته قدیمی کار ها این جا خونه دارن.بالای شهر وبلاگ نویستی هست.ولی خدا توی بلاگ فا هم به قدر کافی هست.
یه سوال سخت ازت بپرسم یادگاری از من داشته باشی.البته جوابت رو هم گوش می کنم.
این حرفهائی که می گی یعنی چی و برا کی داری می گی
می بینم که رفتی تو لک.عجب غریبه پر روئی هستم من.به قول داش مشتی ها ...زت زیاد.بیا اونورا.همیشه انقد سرحال نیستما

2:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

salam ostad joonam!man miladam.elahi ghorboonet beram ostad
kheyli dooosetoon daram az samime ghalb.
ostad chera enghad dir be dir blog etoono up mikonin? eyde fetr bar shoma va khoonevadeye goletoon mobarak bashe.khodahafeze shoma bashe.

2:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

آياكدام جاذبه همسنگ چشم توست
آخر بگو چه معجزه در رنگ چشم توست
با آنكه خون ما همه در شيشه ميكني
شوق ميان مردم دلتنگ چشم توست
دل زورقي شكسته و فانوس بحر عشق
بي شك شعاع شعله شبرنگ چشم توست
ساز هزار پرده استاد ذوالفن است
قلبي هزار پاره كه در چنگ چشم توست
من كوك كوكم عشق بزن زخمه اي كه شعر
زخمي ترين ترانه به آهنگ چشم توست
تا جان به لب نيامده برگرد خوب من
برگرد بيت آخر من لنگ چشم توست
استاد جانم
اگر چشم تو زيباست گناه عاشقان چيست
قربان شما و شاگردان شما و دانشجويان شما و دانش آموزان شما و ديگه چه خبران شما

2:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

به نام نور اسماوات و الارض
سلام دوست گرامی
من به روزم با موضوع سخنانی از دانته بزرگترین شاعر تاریخ ایتالیا :
6- خداوند ، عشقی است که خورشید و دیگر ستارگان را به حرکت در می آورد .
keep up the good work

در پناه خداوند

4:45 AM  
Blogger ma said...

ostad ya rahe ostad?
vay che soale sakhti?
man vaghean nemidonam.
ama rahe ostado entekhab mikonam chon in yani entekhab har do.
komakam konid.

6:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

dastan ro tahrif kardi
dastan dokhtaro pesari bod ke pesar dokhtar ro mikhast va dokhtar cheshesh ro dad
dar zaman emam sadegh bod , va bade inkar , emam mojeze kard va cheshaye zan sare jash omad va aghdeshon kard :)
kheili kofr goeee mikoni, khoda hedayatet kone ke az dastane jalit ham kheili chiza peydast

12:45 PM  

Post a Comment

<< Home